מינכן

מינכןמינכן, עיר הבירה של מדינת בוואריה, ממוקמת בחלקה הדרומי של גרמניה. בשנים האחרונות הפכה העיר למבוקשת הרבה יותר בקרב תיירים מישראל ומקצוות העולם השונים.

לא מעט תיירים מחליטים לחקור אותה באופן עצמאי, או כחלק מטיול מקיף יותר באזור היער השחור. בכל אחד מהמקרים מקבלת את פניהם עיר יפה ועמוסת ניגודים, שיכולה להעביר להם בנעימים מספר ימים לפחות.

אתרים מרכזיים שחובה לבקר בהם

את הסקירה של אתרי החובה של מינכן אנחנו מתחילים עם הלב הפועם שלה, כיכר מריה. מה שהייתה כיכר השוק החשובה ביותר בעיר בתקופת ימי הביניים נחשבת עד היום לאחת הנקודות המרשימות ביותר בה.

האלמנט הבולט בכיכר הוא עמוד מריה, בראשה מתנוסס פסל. עוד מעניין לצפות במופע הדמויות הנערך בשעון של בית העירייה הסמוך לכיכר מספר פעמים ביום. עוד מומלץ לבקר בכיכר קארל, ה"טיימס סקוור של מינכן", הכוללת בין היתר מזרקה בה נהוג להשתכשך בימים הלוהטים של השנה. מהכיכר ניתן להמשיך למדרחוב העיר העתיקה.

במינכן יש מספר אתרים היסטוריים חשובים במיוחד. כנסיית הגבירה, שהוקמה במאה ה-15, מאופיינת בעיצוב גותי שקשה להישאר אדישים אליו. מי שנכנס לפנים הכנסייה צפוי להיתקל בעושר ראוי לציון וברשימה של יצירות אמנות. אטרקציה אחרת היא עלייה במדרגות עד למגדל הדרומי שלה, ממנו ניתן לקבל נקודת תצפית יפה מאוד על מינכן.

ממזרח לעיר העתיקה נמצא אייקון נוסף של מינכן – טירת נימפנבורג. הטירה נבנתה לפני כמה מאות שנים והצליחה להישמר היטב לאורך ההיסטוריה. מומלץ לטייל ברוגע בגנים הנמצאים סביב. ארמון רזידנץ הוא מבנה מפואר נוסף המתבלט בעיר. מעבר ליופי החיצוני המרשים של הארמון, הוא כולל בתוכו מספר מוזיאונים העמוסים ביצירות אמנות.

מי שרוצה לשנות אווירה ולהחליף את עומס התיירים ברוגע של הטבע (רוגע יחסי, כי גם כאן תמצאו אנשים רבים), יוכל לבקר בפארק אנגליסצ'ר גארטן. זהו פארק עצום בגודלו – למעשה אחד הפארקים האורבניים בגדולים בתבל – שמציע למבקרים בו מספר אטרקציות מעניינות.

אתם יכולים ללכת בין השבילים שבו, לרכב על אופניים בשבילים הייעודיים, לשוט על גבי סירה באגם ועוד. סביב הפארק פזורות גינות בירות שונות, המזוהות מאוד עם התרבות הגרמנית. האטרקציה כאן היא שולחנות ארוכים, סביבתם יושבים תיירים ומקומיים כאחד, לוגמים בירה מצוינת מהמיטב של גרמניה, אוכלים מאכל מקומי ומחליפים חוויות מהעיר.

פארק מעניין נוס הוא אולימפיה, שמתאים לביקור של מבוגרים וילדים כאחד. הפארק האולימפי של מינכן הוקם לקראת אולימפיאדת 1972, אותה אנחנו זוכרים בנסיבות הטראגיות ביותר שיש: חטיפת ורצח אחד עשר ספורטאים ישראלים.

בלי קשר להיסטוריה שלו, ניתן לבקר במהלך השהות בפארק באיצטדיון ובמגדל האולימפי, במדרכת הכוכבים הכוללת את טביעות הידיים של מפורסמי העולם, בעולם המים של מינכן ובו אקווריומים (כולל מעלית העוברת מתוך המים), מופעי האכלה והפתעות אחרות) ועוד.

ואגב, יש במינכן ובסביבתה מספר לא מבוטל של אטרקציות המתאימות כמו כפפה ליד למשפחות עם ילדים המגיעות לעיר. בין היתר ניתן להצביע על גן החיות הוותיק של העיר (הידוע בכך שהיה הראשון בעולם בו שהו החיות בסביבה הטבעית שלהן), מתחם לגו לנד נמצא בעיירה בשם גינזבורג, הקרקס עמוס השבחים של מינכן, מוזיאון הצעצועים שיכול לדבר גם למבוגרים – והרשימה עוד ארוכה.

בתי המלון במינכן ודרכי ההתמצאות בעיר

ההיצע הרחב של מוקדי עניין, יחד עם הפלוסים השונים שמציעה מינכן (בהם ניגע בהמשך), מסבירים מדוע מדובר בעיר מתוירת מאוד. הם גם מאפשרים לנו להבין את מקור אפשרויות הלינה הרחבות של העיר. במינכן תוכלו למצוא מלונות בכל הדרגות והסוגים, החל ממלונות פשוטים ובסיסיים מאוד ועד למלונות יוקרה.

מכיוון שבדרך כלל מגיעים לעיר במטרה לטייל בה ולא לשהות במלונות, הדרישה לרוב היא למלונות ממוצעים או אפילו למעלה מכך. ההנחה היא שבדרך זו לא תיפגע תכנית הטיול, ומנגד נוכל למצוא לינה במחירים סבירים בהחלט.

באשר לאזורי הלינה של מינכן, ניתן למצוא מלונות בכל עברי העיר. רוב המלונות יהיו מטבע הדברים במרכז העיר, אבל גם בסביבת תחנת הרכבת של העיר, אזור להל ואזור נימפנבורג תמצאו מגוון מלונות. הביקוש למלונות במינכן גבוה ברוב ימות השנה, למרות ההיצע הרחב שלהם, כך שבמועדים העמוסים בלוח השנה התיירותי מומלץ להתחיל את החיפושים אחר חדר פנוי מוקדם ככל האפשר. עידן האינטרנט, בו מזמינים מלונות בכל נקודה בעולם בלחיצת כפתור, הופך את החיים שלנו לפשוטים פי כמה מהבחינה הזו.

מבחינת המחירים, הם תלויים כאמור במיקום המלון שבוחרים ובדרגת התיירות שלו. ככל שהמלון יהיה קרוב יותר למרכז העניינים ומפואר יותר, כך המחיר שנשלם צפוי לעלות כלפי מעלה. מכאן נובע שדרך התפשרות באחד הפרמטרים האלה, אם לא בשניהם, ניתן להוזיל את התמונה.

השכרת רכב במינכן או תחבורה ציבורית – מה עדיף?

רוב האנשים המגיעים למינכן מתניידים בה באמצעות התחבורה הציבורית של העיר, הידועה ביעילות ובדייקנות שלה (בדומה לגרמניה ול"אופי הגרמני" כולו). בין אמצעי התחבורה הציבורית של מינכן ניתן למנות את המטרו, הרכבת העילית, הרכבת החשמלית, אוטובוסים, מוניות ועוד.

הקווים השונים מכסים את העיר בצורה ראויה, כך שכל שנדרש לכם לעשות הוא למצוא את אמצעי התחבורה המתאים ביותר למסלול הנסיעה שלכם ולמועד שלה. מבחינת המחיר, בדרך כלל מדובר כאן בעלויות סבירות בהחלט.

אם אתם מבקרים רק במינכן, בדרך כלל לא תצטרכו לשכור רכב. מלבד יעילות התחבורה הציבורית של גרמניה, יש לציין לחובת השכרת הרכב את הרחובות המקומיים (שבחלקם הגדול הם צרים, חד כיווניים ומורכבים לנהיגה), הפקקים, היעדר החניה וצרות אחרות. אנחנו ממליצים לכם לשקול בחיוב שימוש ברכב כאשר אתם חוקרים את הסביבה המקיפה את מינכן, ועל אחת כמה וכמה כשהמטרה שלכם היא לחקור מספר מדינות או את אזור היער השחור.

שופינג במינכן -אזורי קניות מומלצים

כמו כל עיר מערב אירופאית, קשה לטעון שבמינכן תמצאו מציאות בסדר הגודל שאנחנו מכירים ממדינות אסיה והמזרח, למשל. החדשות הטובות יחד עם זאת היא שבקנה מידה אירופאי, המחירים במינכן הם בהחלט בגדר הסביר.

בנוסף לכך היא מציעה מגוון לא מבוטל של מקומות שניתן לערוך בהם קניות – בין אם חנויות הפזורות ברחובות ההומים, מרכזי קניות עמוסי חנויות ואטרקציות או שווקים אותנטיים, שמאפשרים לכם לבצע את הקניות כפי שהתושבים המקומיים עושים אותן.

בין הרחובות המומלצים לקניות במינכן אפשר למנות את הרחובות לודוויג, מקסימיליאן, קאופינגר וסנדלינגר. גם בסביבת כיכר מריאן תמצאו חנויות מכל הסוגים, כך שבמהלך הביקור בכיכר ההומה אנחנו ממליצים לכם לעצור בחנויות שמדברות אליכם.

טעמים ומאכלים מהמטבח הבווארי

המטבח הבווארי נחשב למשובח בכל קנה מידה. המטבח המקומי עשיר וכולל השפעות ממטבחים דוגמת אלה של אוסטריה ושוויץ. אתם יכולים לצפות כאן למנות העמוסות בבשר ובירקות, עם לא מעט תיבול באמצעות חמאה ומלח.

במהלך הביקור בעיר אנחנו ממליצים לכם להיחשף למנות המסורתיות המזוהות עם המטבח הבווארי, לרבות קציץ בשר אותו מגישים בפרוסות, נקניקיות עגל המוגשות עם בייגלה וחרדל, פרעצלים במגוון טעמים ומאכלים שונים שפחות מתאימים לשומרי הכשרות שביניכם – הסיבה כמובן היא נוכחות החזיר.

כמעט כל ארוחה בווארית מלווה בכוס בירה אחת לפחות, כאשר אנחנו ממליצים לכם לדבוק במותגים המקומיים והמשובחים, ששמם הולך לפניהם בקרב חובבי בירה בעולם כולו.

מדריך לערים נוספות באזור:

זלצבוררג>

שתפו פוסט זה