מילאנו

מילאנומילאנו, הנמצאת בצפון איטליה, היא עיר חשובה שמקבלת הרבה מאד מתשומת הלב מעצם היותה אחת מבירות האופנה העולמיות, אם לא הבירה המרכזית.

גם מי שאינו חובב אופנה יכול למצוא את עצמו מעביר מספר ימים במילאנו, שכולל מוקדי עניין תיירותיים, מקומות בילוי, מסעדות טובות ותרבות ענפה.

לרוב נהוג לשלב את מילאנו עם ערים אחרות בצפון ארץ המגף, דוגמת ונציה וורונה, או יחד עם אגם גארדה האידיאלי למשפחות. כך או כך אתם צפויים לגלות עיר מעניינת שרק מחכה להתגלות על ידי התייר הישראלי.

אתרים מרכזיים

במילאנו יש מספר אתרי חובה שחשוב מאד לסמן עליהם "וי" בתכנית הטיול המתגבש בעיר, במיוחד אם עושים זאת בפעם הראשונה. ה-אטרקציה העיקרית של מילאנו עונה ללא צל של ספק לשם "דואמו".

זוהי קתדרלה עצומה בגודלה (גובה של כ-108.5 מטר ואורך של כמעט 150 מטר) שהוקמה עוד המאה ה-14 ושבולטת עד היום מנקודות רבות בעיר. כדי להבין עד כמה הקתדרלה הגותית הזו היא מרשימה ומעוצבת בקפידה, נציין את העובדה שהבנייה שלה הושלמה רק בשנת 1958. כדי לסבר את האוזן, בסך הכול יש בקתדרלה ובסביבתה יותר מ-3,400 פסלים. מי שהיה במילאנו ולא ביקר בדואומו – אם זה בכלל אפשרי – לא חווה את העיר באמת.

"קסטלו ספורצקו" הוא שמה של מצודת מילאנו, הנחשבת לסמל נוסף של העיר. מעבר למראה הבולט של המצודה/טירה ולגנים המקיפים אותה, מקבלים המבקרים בונוס נוסף בדמות עשרות היכלי מוזיאון אשר בכל אחד מהם תמצאו יצירות אמנות מעניינות של אמנים איטלקיים, מפרק זמן של כמה מאות שנים.

"כנסיית הסעודה האחרונה", כפי שניתן להסיק משמה, משלבת בצורה מרשימה בין תיאולוגיה לבין אמנות. היא נקראת על שם היצירה המפורסמת כל כך של דה וינצ'י המוצגת בה, תמונה שזכתה לאינספור פרשנויות ומשמעויות במהלך השנים. גם מהכנסייה עצמה אתם צפויים להתרשם מכיוון שהיא מעוצבת באופן מוקפד ועמוס באלמנטים מעניינים.

עדות ניצחת להיסטוריה העשירה של מילאנו, כולל הצדדים הפחות חיוביים שלה, תקבלו בבית הקברות העתיק. מדובר בבית קברות שונה ממה שאנחנו מכירים: הגנים שלו כוללים פסלים והעתקי מקדשים, ולצד הכניסה אליו מוצגת תערוכה החושפת את המבקרים להיסטוריה של המקום.

מילאנו היא עיר הומה, אבל גם בה יש מספר ראות ירוקות שמציגות אווירה שונה לחלוטין מההמולה של העיר. פארק הידרוסקאלו הוא לדעת רבים המיוחד שבהם. זהו פארק ירוק ורגוע, בו ניתן לשוט באגם ("הים של מילאנו") בסירת משוטים או פדלים, ללכת בשבילי ההליכה או לשבת לפיקניק על כר הדשא. כמעט בכל רגע נתון – ובעיקר בחודשי הקיץ – תוכלו למצוא כאן פעילויות מעניינות לכל בני המשפחה, הופעות רחוב, אמנים מקומיים, רוכלים ושאר הפתעות.

נאבילי הוא אחד הרובעים המיוחדים ביותר של מילאנו, ולא קשה להבין מדוע: הרובע מורכב מתעלות אשר ניתן לשוט בהן בסירות מסוגים שונים. משני צדי התעלות, על היבשה כמובן, תמצאו מגוון רחב של מסעדות ובתי קפה הומים, המוארים היטב בשעות הלילה. זהו ה-מקום לשבת לקפה או ליהנות מארוחת ערב שתחשוף אתכם למיטב המאכלים של המטבח האיטלקי.

לינה והתמצאות

מילאנו היא עיר גדולה מאד וגם מתויירת, ולכן העובדה שיש בה מגוון רחב של בתי מלון ופתרונות לינה אחרים אינה צפויה להפתיע אתכם כלל וכלל. מקומות הלינה הם בדרגות אירוח שונות: החל ממקומות עממיים ופשוטים ועד לפתרונות יוקרה של ממש.

מכיוון שמילאנו היא לא עיר זולה בשום מובן, הבחירה בדרך כלל היא בלינה ממוצעת או אפילו פחות מכך. אחרי הכל, אתם צפויים להעביר את רוב הזמן שלכם בסיורים בעיר ולא במנוחה במלון.

מבחינת אזורי הלינה של מילאנו, ההמלצה בדרך כלל היא לא להרחיק יותר מדי. המלונות המשובחים והיקרים יותר נמצאים בלב מילאנו, אפילו קרוב לדואמו. אפשר לנסות למצוא מלון הנמצא במרחק קצר של הליכה או נסיעה בתחבורה הציבורית, מה שעשוי להוזיל את העלויות.

מלונות רבים וזולים יחסית תמצאו בסמוך לתחנת הרכבת של מילאנו, שיכולה להתאים לשוהים שהות קצרה במילאנו או למי שרוצה לשלב אותה עם ערים אחרות באיטליה. ברובע האופנה והמעצבים של מילאנו תמצאו מטבע הדברים מגוון רחב מאד של מלונות, כאשר המכנה המשותף של רבים מהם הוא תג מחיר יוקרתי עד יוקרתי מאוד.

האם כדאי לשכור רכב במילאנו?

למרות גודלה של מילאנו, זוהי עיר שההתניידות בה נחשבת לפשוטה יחסית. ראשית, רוב האתרים המרכזיים נמצאים בסמיכות יחסית אחד לשני, כך שאפשר לעבור ביניהם בהליכה רגלית. שנית, מערך התחבורה הציבורית בה יעיל בכל קנה מידה. במילאנו ניתן להתנייד באמצעות רכבת תחתית (מטרו), רכבת חשמלית (טראם), אוטובוסים, מוניות או אפילו אופניים ואמצעי תחבורה אופנתיים אחרים.

השכרת רכב היא פופולארית מאד בטיולים בצפון איטליה. במילאנו עצמה אנחנו לא ממליצים לכם להסתובב עם רכב עקב עומסי התנועה המאפיינים את העיר ובעיות החניה שלה, בטח אם אתם מחפשים חניה בעלות סבירה יחסית. בנוסף יש אזורים שהכניסה אליהם אסורה על פי חוק. את הרכב אנחנו ממליצים לכם להשאיר במלון או לנסיעות שאתם תבצעו ממילאנו ליעדים אחרים באיטליה, בדרך כלל בצפון המדינה.

תרבות מגוונת ועשירה במילאנו

איטליה ידועה בתרבות העשירה שלה, הכוללת ביטויים שונים ומגוונים. הדבר נכון על אחת כמה וכמה במילאנו. זה מתחיל עם סצנת האופרה בעיר, שכוללת מספר בתי אופרה מהטופ האיטלקי. תיאטרון לה סקאלה לוקח את כל זה מספר צעדים קדימה, כאשר רבים מגדירים אותו בתור בית האופרה החשוב והמפורסם ביותר בתבל.

מלבד הופעות של מיטב המוזיקאים בתחום, עיצובו של המבנה הניאו קלאסי עוצר נשימה. המבנה עומד על תילו מאז 1776 וכולל באולם המרכזי שלו תקרה גבוהה ושלל קישוטים בהם שולטים גווני הזהב והאדום. אם מוסיפים לכך את האקוסטיקה המופתית, מבינים מדוע מדובר בחוויה גדולה גם למי שאינו חובב מוזיקה מושבע.

גם אם אתם לא חובבים של הכדורגל האיטלקי (או כדורגל כמכלול), אנחנו ממליצים לכם לשקול בחיוב רכישת כרטיסים למשחק כדורגל של אחת הקבוצות המילאנזיות, מילאן או אינטר.

הן משחקות באצטדיון סן סירו המפורסם, שהאווירה שבו נחשבת לחמה בהשוואה לכל ליגה אחרת: עידוד נפלא של הקהל האיטלקי, פירוטכניקה ביציעים ותשוקה חסרת גבולות למשחק. אם במהלך הביקור שלכם בעיר לא צפוי משחק של אחת הקבוצות המקומיות, אתם יכולים לצאת לסיור במוזיאון האצטדיון. אוהדי הכדורגל ישמחו לגלות לצידו חנויות רשמיות של שתי הקבוצות.

אזורי הקניות המומלצים במילאנו

אי אפשר להגיע למילאנו ולא להקדיש כמה שעות, אם לא כמה ימים, לשופינג. פריטי האופנה הם העיקריים המככבים בסצנת הקניות של העיר, אך האחרונה אינה מסתכמת בהם. במילאנו יש חנויות אופנה של מרבית המעצבים המובילים בעולם, כולל מעצבי העל ומוגי אופנת העילית (הוט קוטור).

גם מי שלא מתכוון להוציא סכומי עתק על רכישת בגד, יוכל להיכנס לחנויות ולראות כיצד סטייל אלגנטי ויוקרתי נראה. ראויה לאזכור בהקשר הזה גלריית ויטוריו עמנואל, אף היא מעוצבת בסגנון הניאו הקלאסי. למרות השם לא מדובר במקום המציע יצירות אמנות למכירה או לצפייה, אלא בקניון ובו חנויות של חלק ממותגי האופנה הבולטים והמפוארים ביותר בעולם.

יעדים נוספים באזור:

מדריך הטיולים לפירנצה>

שתפו פוסט זה