מוסקבה

מוסקבהמוסקבה, בירת רוסיה, היא אחת הערים הצפופות, הגדולות והמעניינות ביותר באירופה. העיר, שנוסדה עוד במאה ה-12, מאופיינת במידה רבה בניגודים הפזורים בה בכל עבר: מבנים עתיקים שעומדים על תילם כבר מאות שנים לצד מבנים מודרניים וגורדי שחקים, מגוון רחב של סגנונות בנייה, נקודות השקה בין מזרח ומערב ועוד.

במוסקבה בהחלט ניתן למצוא מה לעשות למשך ימים ספורים, כפי שתראו במדריך המקיף הבא שהכנו עבורכם על העיר.

אתרים מרכזיים שחובה לראות במוסקבה

כצעד ראשון נציג בפניכם את האתרים שטיול במוסקבה לא יכול להיות שלם בלעדיהם. הכיכר האדומה היא אחת הכיכרות המפורסמות בעולם, כך שלא תוכלו לפספס אותה. סביב הכיכר היפה הזו תמצאו מבנים שחלקם כוללים לבנים אדומות, אבל מעניין ששם הכיכר לא בהכרח קשור לכך (השם הרוסי, שניתן לה במאה ה-17, משמעו גם "יפה"). ההיסטוריה העשירה של הכיכר כוללת אינספור נקודות מעניינות, חיוביות יותר או פחות.

הכיכר מהווה לב העניינים של מוסקבה, כאשר סביבה תמצאו כמה מהמבנים המזוהים ביותר עם העיר. קשה להישאר אדיש למבנה הקרמלין, מקום מושבו של הנשיא הרוסי – זו אחת הסיבות שיש סביב המבנה חומה של יותר משני קילומטרים וכעשרים מגדלי שמירה.

המקום המדהים הזה כולל ארמונות שנראים בחלקם כאילו יצאו מהאגדות, קתדרלות, מגדלי שמירה ופעמונים, נשקייה, כיכרות, גנים ועוד. כל העושר הזה מסביר מדוע מתחם הקרמלין הוכרז כאתר מורשת עולמית ב-1990 על ידי אונסקו.

כנסיית ואסילי הקדוש היא אחד המבנים המזוהים ביותר עם מוסקבה, כך שכמעט בכל גלויה תיירותית מהעיר היא תופיע. הכנסייה עוצרת הנשימה הזו, שנבנתה במאה ה-16, בולטת בתשע הכיפות הצבעוניות שלו ובעלות צורת ה"בצלים" שלה. שמה של הכנסייה מתייחס לקדוש נוצרי-אורתודוקסי רוסי, שקבור בה ושפסלו נמצא בסמוך אליה.

המאוזוליאום של לנין הוא מקום משכבו של המנהיג הרוסי הנודע. המבנה כאן לא מרשים במיוחד, וגם בפנים המאוזוליאום לא תוכלו לראות יותר מדי עקב החושך המוחלט. בכל זאת מדובר באחד מאתרי התיירות המרכזיים של רוסיה, בשל ארון הקריסטל בו נמצאת גופתו החנוטה של לנין. מעניין שעד היום תמצאו לא מעט אנשים שסבורים שהגופה שמוצגת כאן אינה אמיתית.

אי אפשר לדבר על מוסקבה ולא להזכיר את האמנות המשובחת המזוהה עם העיר ועם רוסיה כמכלול. גלריית טרטיאקוב, הקרויה על שם סוחר אמנות רוסי נודע, מציגה יותר מ-130,000 יצירות של אמנים רוסיים. מי שרוצה להתוודע לאמנות המקומית וללמוד על הסגנונות השונים שלה ועל התמורות שעברו עליה לאורך ההיסטוריה, יוכל לבלות כאן שעות.

עוד ניתן לבקר במוזיאון פושקין, שנפתח לקהל ב-1912 ונחשב לגדול במוזיאוני מוסקבה. במוזיאון תוכלו לראות יצירות של מיטב האמנים העולמיים, הן מרוסיה והן ממדינות אחרות (פיקאסו, ואן גוך וגוגן הם חלק מהשמות).

במוסקבה יש מספר מנזרים יפים מאוד, כאשר מומלץ במיוחד לבקר במנזר דנסקוי. המנזר הוקם במאה ה-16 ושימש בעברו להגנה על העיר, כפי שניתן להסיק מהחומה ומתריסר המגדלים המקיפים אותו. המקום בולט בארכיטקטורה היפה שלו, שמצליחה להיות ייחודית גם בסטנדרטים הגבוהים כל כך של מוסקבה.

פארק הזיכרון הוא לדעת רבים הריאה הירוקה המומלצת ביותר של מוסקבה. הפארק הוקם על מנת לסמל את הניצחון של רוסיה על גרמניה במלחמת העולם השנייה וכולל קודם כל התייחסות לזוועות המלחמה: למשל אולם ההנצחה המרכזי ובמוזיאון ההנצחה.

בלי קשר לכך מדובר ביופי של מקום לביקור, כאשר במתחם פזורים מדשאות, כרי דשא, פרחים, פסלים ועוד. גם כאן יש תיירים, ולא מעט, אבל עדיין מדובר בשינוי אווירה ביחס לצפיפות ולאורבניות המאפיינת כל כך את מוסקבה. ייצוג הולם לטבע תמצאו גם בגנים הבוטניים של מוסקבה, העתיקים מסוגם ברוסיה. הם הוקמו במטרה לגדל צמחי מרפא, וכוללים כיום היצע רחב של חממות, צמחים, עצים עתיקים ועוד.

בתי מלון ודרכי ההתמצאות במוסקבה

בעיר גדולה כמו מוסקבה, עולה בוודאי השאלה מהו אזור הלינה האידיאלי. כלל האצבע כאן, כמו בכמעט כל עיר תיירותית אחרת, הוא שקרבה למרכז העניינים ולאתרי החובה של העיר צפויה לייקר את מחירי המלונות, שגם כך לא נוטים להיות זולים יותר מדי במוסקבה.

לכן התפשרות מסוימת במיקום או ברמתו של המלון יכולה להיות עצה מועילה למי שרוצה להוזיל את עלויות השהות שלו במוסקבה. מנגד, קחו בחשבון שהתרחקות שכזו צפויה לגזול מהזמן שעומד עבורכם להכיר את העיר וגם להיות כרוכה בכספים שאתם משלמים על התניידות. אפשר בהחלט לטעון שגישה המפחיתה ציפיות לגבי הלינה במוסקבה (בטח אם מחפשים מחירים סבירים) היא הנכונה בלא מעט תרחישים.

רחוב ארבאט העתיק נחשב לאחד השוקקים במוסקבה. המדובר למעשה במדרחוב בו ניתן לטייל ולשהות – כמובן שעבור מי שמטייל במוסקבה עם רכב (מה שאנחנו ממש לא ממליצים עליו עקב העומס של העיר, הנהיגה הקשורה והיעדר החניה), המדרחוב הזה הוא מחוץ לתחום.

אתם יכולים לבחור לצד זה לשהות במרחק נסיעה או הליכה קצר מלב העיר, ובכך להוזיל מעט את עלות הלינה. המחירים הנמוכים ביותר יהיה בפרברי מוסקבה, אבל על רקע העובדה שאתם צפויים לכחצי שעה נסיעה לפחות לכל כיוון – ממש לא בטוח שכדאי לכם להרחיק כל כך.

השכרת רכב במוסקבה או התניידות בתחבורה הציבורית?

ההתניידות במוסקבה נעשית בצורה רגלית באזורים המרכזיים, אך לצד זה אתם צפויים למצוא את עצמכם משתמשים מדי פעם בתחבורה הציבורית של העיר. החדשות הטובות הן שמוסקבה מרושתת היטב מהבחינה הזו, כך שלאחר שתבינו את חוקי המשחק תוכלו להגיע ממקום למקום בקלות יחסית.

מומלץ להשתמש מדי פעם ברכבת התחתית של מוסקבה, או אפילו להפוך אותה לדרך ההתניידות העיקרית בעיר. הסיבה היא שתחנות הרכבת התחתית מהוות אטרקציה של ממש. כחלק מהתעמולה הסובייטית הוחלט בזמן להשקיע בעיצוב התחנות, הכוללות ירידה לפרטים הקטנים ביותר, שימוש במגוון צבעים וטקסטורות, יצירות אמנות ואייקונים ויזואליים שונים המבטאים את העתיד הורוד של ברית המועצות.

חיי התרבות של מוסקבה

התרבות הרוסית ענפה ומיוחדת, כך שמומלץ מאוד להיחשף אליה במהלך ביקור במוסקבה. התיאטרון הרוסי הוא מהוקצע, גם אם המופעים האותנטיים אינם בשפה האנגלית.

בגזרת המוזיקה תמצאו מופעי פולקלור המתכתבים בחלקם עם ההיסטוריה העשירה של מוסקבה, מופעי אופרה משובחים וגם הופעות של אמנים עכשוויים בכל הסגנונות המוזיקליים. גם מי שאינו חובב ריקודים ביום יום יוכל בוודאי ליהנות ממיטב מופעי הבלט הרוסי, ששמם הולך לפניהם בעולם כולו.

חוויית קניות במוסקבה

ניתן לראות שתי גישות מנוגדות ביחס לסצנת הקניות של מוסקבה. הראשון תטען שמדובר בעיר בה הפריטים יקרים ביחס לתמורה שמקבלים, או אפילו פחות מתאימים לטעם של הישראלי הממוצע.

הגישה השנייה גורסת דווקא שמוסקבה היא עיר ידידותית לביצוע קניות בהשוואה לרוב ערי אירופה. מעבר למחירים הסבירים של חלק מהפריטים (שוב, אבל ממש לא כולם), רבים יציינו בהקשר הזה את המגוון הרחב של מקומות לביצוע קניות במוסקבה ואת העובדה שחלק משמעותי ממרכזי הקניות הבולטים בעיר נמצאים במרכזה או ליד אתרי תיירות בולטים.

מומלץ בעיקר לבקר ברחוב טברסקיה, "השדרה החמישית של מוסקבה", הידוע בחנויות היוקרה שלו (לא צריך להוציא את הארנק כדי להתרשם ממנו). בגזרת הקניונים המומלצים ניתן למנות את קניון אברופייסקי, קניון אחוטני ריאד או קניון GUM.

>

שתפו פוסט זה