ולנסיה

ולנסיהתמונת התיירות הישראלית בספרד הסתכמה עד לפני מספר שנים בברצלונה ובמדריד. אלא שמאז השתנו הרבה דברים, וחלקים אחרים ומעניינים של ספרד התגלו.

כזו בדיוק היא ולנסיה, העיר השלישית בגודלה בספרד, שנחשבת לאחד הלהיטים הנוכחיים במפת התיירות. זוהי עיר מקסימה, הבולטת בשילוב שהיא מציעה בין חדש לישן ומציעה אטרקציות מסוגים שונים, אוכל מצוין ותרבות ענפה. לפניכם סקירה של היעד החם הזה, מ-א' ועד ת', שתכין אתכם לקראת הביקור בעיר.

אטרקציות מרכזיות

בדומה לערים אירופאיות רבות אחרות, לולנסיה יש אזור עתיק בו מתרכזים רבים מהאתרים התיירותיים. מעבר לשיטוט המהנה ברחובות, תוכלו לעבור בין מוקדי עניין תיירותיים מהשורה הראשונה: שוק מרקאדו, הבולט בעיצוב הארט-נובו שלו, נחשב לאחד הגדולים והמפוארים באירופה. מומלץ לבקר בו בשביל האווירה, אבל כמובן שאפשר לרכוש אי אילו מטעמים בשביל לקחת חלק בחוויה. בורסת המשי, מקום בו נהגו לבצע סחר בסחורות ובמשי, מצטיינת אף היא בעיצוב ייחודי. כאן הסגנון הוא גותי ועמוס בפסלים, בעמודים ובטקסטורות שונות.

קתדרלת ולנסיה היא אחד המבנים המזוהים ביותר עם העיר. הקתדרלה עצומת המימדים הזו, שהוקמה היכן שהיה בעבר מסגד, משלבת בין מספר סגנונות עיצוביים – כולל הסגנון הגותי. הירידה כאן היא לפרטים העיצוביים הקטנים ביותר, הן פנימית והן חיצונית, כאשר בין היתר תמצאו כאן יצירות אמנות של אמנים ספרדיים מוכרים. מי שקתדרלות פחות מדברות אליו יוכל להסתפק במבט מבחוץ על המבנה האדיר הזה.

חלק מרכזי מהאטרקציות של ולנסיה ממוקם במתחם של עיר האמנויות והמדעים, שאי אפשר להישאר אדישים אליו. העיצוב הארכיטקטוני של המבנים כאן עוצר נשימה, ויזכיר לכם יותר מכל סרט מדע בדיוני עתידני.

המתחם מורכב ממספר מבנים, שלא רק מרהיבים להתבוננות אלא גם מהווים אטרקציה של ממש: האקווריום הגדול ביותר באירופה (צורתו כצורת חבצלת מים), מבנה קולנוע בצורת עין אנושית ובו קולנוע איימקס, פלנטריום ולייזריום, מוזיאון מדע שצורתו כצורת לווייתן, בית אופרה, גשרים ועוד.

משם ניתן להמשיך בהליכה של מספר קילומטרים בפארק טוריה, הנקרא על שם הנהר שפעם היה כאן ויובש בעקבות נזקים שגרם להם בנפש וברכוש. בפארק היפה הזה תמצאו אגמים, גשרונים, מתקנים לילדים (כולל פארק גוליבר האטרקטיבי) והרבה הפתעות אחרות.

בגזרת המוזיאונים כוללת העיר מספר מקומות מעניינים, אם כי לא בטוח שמדובר במוזיאונים המובילים באירופה בקטגוריה שלהם. לצד המוזיאונים שהוזכרו מעלה, פועלים בעיר מוזיאון האש, מוזיאון הקרמיקה הלאומי, המוזיאון לאמנות מודרנית, מוזיאון מלחמות השוורים, המוזיאון למדעי הטבע ועוד.

ולנסיה היא עיר נמל, וגם בו ניתן לבקר במהלך שהות בה. יש בה מספר חופי רחצה: אל תצפו כאן לחופים אקזוטיים נוסח האיים הקריביים או תאילנד, אבל עבור מי שרוצה להוסיף קצת מנוחה לתכנית השהות שלו בעיר מדובר ברעיון טוב. בסמוך לחוף הים מסעדות, בתי קפה וחנויות בהן ניתן לבקר בין הרביצה על החול והטבילה במים.

בתי מלון בולנסיה ואזורי לינה מומלצים

ולנסיה היא עיר גדולה, כך שקל בנקודת ההתחלה ללכת לאיבוד ולא להבין "מי נגד מי", ובעיקר היכן כדאי לשהות. אנחנו ממליצים לכם לא להרחיק יותר מדי ממוקדי העניין המרכזיים של העיר. בלב ולנסיה, בסמוך לאזור העתיק, תמצאו מגוון רחב של מלונות.

קחו בחשבון שהמיקום האטרקטיבי שלהם אמנם יקל עליכם, אבל גם צפוי להביא להתייקרות מסוימת במחיר שתשתלמו עבור חדר. ואפרופו מחיר – כמובן שהוא גם נגזרת של רמת המלון. על רקע העובדה שרוב התיירים מגיעים לולנסיה כדי לחקור את העיר ולא בהכרח לשהות או לנפוש במלון, אפשר לקבוע שמלון ממוצע יכול להתאים לצרכים של החלק הארי של התיירים.

אם אתם רוצים בכל זאת להוזיל את מחירי השהות, אתם יכולים להתרחק מעט מהמרחק. אנחנו לא מתכוונים בהכרח לפרברי ולנסיה, כי מיקום רחוק "מדי" עלול להקשות עליכם לחוות או לתור את העיר. מיקום של המלון באזור עיר האמנויות והמדע, לעומת זאת, כן יאפשר לכם למצוא מספר אופציות מוזלות יחסית. משם אתם יכולים להתבסס על התחבורה הציבורית של ולנסיה.

השכרת רכב בולנסה או תחבורה ציבורית – מה עדיף?

בכל עיר באשר היא אנחנו שואלים בשלב מסוים על דרכי ההתניידות. בולנסיה התמונה מעט מורכבת. הדעה המקובלת היא שבלב העיר נסיעה עם רכב היא אינה תענוג גדול: הרחובות צפופים ועמוסים, יש מקומות שהכניסה אליהם אסורה ומציאת חניה עלול להיות אתגר של ממש. לכן בדרך כלל מומלץ להתבסס על התחבורה הציבורית של ולנסיה, תוך כדי הליכה רגלית בין מוקדי העניין השונים באזורים התיירותיים.

מי שביקר באחת הערים התיירותיות הגדולות של ספרד, עלול אולי להתאכזב מאיכותה של התחבורה הציבורית של ולנסיה. זה לא שהיא לא קיימת, כמובן, אלא שהיא מוגבלת במידת מה ויעילה הרבה פחות מערי אירופה המובילות. אוטובוס הוא אמצעי ההתניידות העיקרי בעיר, אבל בחלק מהאזורים התדירות שלו אינו מספקת, או שהמסלולים שלו הם ארוכים. בתנאים האלה אנחנו ממליצים לכם להשקיע מחשבה בבחירת המיקום בו תשהו בעיר, תוך רצון ברור לשהות קרוב ככל האפשר לאפיק תחבורה ציבורית יעיל.

אם אתם מתכוונים לצאת מולנסיה ולחקור את האזורים הסמוכים אליה, הרכב הופך להיות רעיון מצוין. שילוב אפשרי הוא ביקור בן מספר ימים בולנסיה, ולאחר מכן נסיעה ברכב עד לברצלונה, למדריד או לאזור הדרום של ספרד (שגם הביקוש אליו נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות). אופציה אחרת היא לעשות טיול יום אחד או שניים, למשל לאזור של אגם אלבופרה הסמוך לולנסיה. אגם זה נחשב למקום ממנו מגיע הפאייה, אחד המאכלים המזוהים עם המטבח הספרדי כמכלול.

שופינג בולנסיה – איך למצוא את הסיילים השווים

ולנסיה היא עיר שהצליחה להישאר אותנטית במידה מסוימת, אבל עדיין הופכת להיות ממוסחרת יותר משנה לשנה. גם אם יכול להיות שהיא זולה יותר מחלק מערי ספרד האחרות, ממש לא בטוח שמי שמחפש מציאות של ממש ימצא אותן. המועד הספציפי בו מבקרים בעיר משחק כאן תפקיד.

יש תקופות של סיילים שמוזילות את התמונה בעשרות אחוזים, ולעומתן ימים בהם המחירים של מרבית הקניות בעיר מאמירים כלפי מעלה. דוגמא לכך היא פסטיבל האש המרהיב ביופיו, המושך אל ולנסיה תיירים רבים.

זו חוויה גדולה לשהות בעיר בימי הפסטיבל הרועש והצבעוני הזה – בין האטרקציות שלו תמצאו תחרות בפסלי ענק מפיסות נייר בין כיכרות העיר, מופעי נפצים מחרישי אוזניים ותהלוכות ברחובות – אבל הצפי הוא שתשלמו יותר על כל האלמנטים של השהות בעיר.

הסצנה הקולינרית בולנסה

כפי שציינו מעלה, מקומה של הפאייה בסצנה הקולינרית של ולנסיה רחב בהחלט. העיר נחשבת לאחת המומלצות בספרד להתנסות בטעימת המנות המשביעות האלה, המבוססות על אורז המוגש במחבת עם שמן זית וזעפרן (בוולנסית, משמעותה של המילה "פאייה" היא "מחבת"). ניתן למצוא גרסאות שונות של פאייה, בחלקן הגדול מככבים בשרים ופירות ים. מי שנמנע ממאכלים אלה יוכל למצוא גם גרסאות צמחוניות.

במהלך שהות בולנסיה מומלץ לטעום מהמשקה המקומי, אורצ'טה. הוא עשוי מפקעת של צמח הגומא, מים וכמויות מסחריות של סוכר (יש שטוענים שהמשקה הזה פשוט מתוק מדי עבורם). את האורצ'טה מומלץ לשתות בליווי של מאפה בשם פרטון. משקה אלכוהולי המזוהה עם המקום הוא "מי ולנסיה", קוקטייל על בסיס שמפניה או קאווה בשילוב עם וודקה, ג'ין ומיץ תפוזים.

 >

שתפו פוסט זה